سلام بر شما دوستان و هموطنان خوبم و یاران همیشگی وبسایت ایران تو مالزی و رفیقان شفیق میلاد

امیدوارم که همیشه در سفر و تفریح بهتون خوش بگذره و در کنار خانواده و دوستان ، روزهاتون شاد و زیبا باشه .

این پست شاید یه خورده طولانی باشه ، ولی اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید ، حتما تا آخرش بخونید .

توی این پست میخوام در مورد سفر خودم و همسرم به کشور سنگاپور و خاطرات و تجربه های سفرمان بنویسم و همچنین کلیه اطلاعات مورد نیاز یک مسافر که قصد سفر تفریحی به سنگاپور رو داره و مراحل رفتن و ویزا گرفتن و هتل گرفتن و بلیط گرفتن و تفریح کردن در سنگاپور را براتون بنویسم تا هر کدام از خوانندگان ایران تو مالزی ، قصد سفر به سنگاپور رو داشتند ، بتونند با این اطلاعاتی که من اینجا مینویسم ، سفر خوب و کم هزینه ای داشته باشند ، و در سنگاپور هم یادی از ما بکنند .

اطلاعات این پست هم ، همه چیزهایی هست که من و همسرم در این چند روز سفرمون بهشون رسیدیم ، و ممکنه که از دید بعضی از دوستان متفاوت تر باشه ، لذا اینها نظرات شخصی من و اطلاعاتی هست که شخصا جمع آوری کردم و اینجا نوشتم تا همه استفاده کنند .

اطلاعات کلی کشور سنگاپور :

سنگاپور کشوری هست در آسیای جنوب شرقی که یکی از مراکز بزرگ داد و ستد کالا در جهان هست واقع شده ، از شمال با کشور مالزی و از جنوب با کشور اندونزی همسایه هست .

جمعیت کشور سنگاپور تقریبا 4 میلیون و 700 هزار نفر هست ، زبان اصلی مردم سنگاپور هم مالایی هست ولی زبان اصلی محاوره ای در سنگاپور انگلیسی هست ، یعنی تقریبا همه مردم سنگاپور خیلی خوب انگلیسی صحبت میکنند .

زبان های چینی و تامیل هم یکسری از مردمش صحبت میکنند ، که شما فقط لازمه یه خورده کوچولو انگلیسی بلد باشید البته انگلیسی هم بلد نباشید هیچ مشکلی پیش نمیاد ، نگران نباشید .

واحد پول سنگاپور ، دلار سنگاپور هست ، هر 100 دلار آمریکا تقریبا 125 دلار سنگاپور میشه ، یعنی اگه به یک صرافی برید و بخواهید دلار سنگاپور بگیرید ، اگه 100 دلار آمریکا بدین ، تقریبا 125 دلار سنگاپور بهتون میدن و جزعش هم سنت هست .

خوب فکر کنم همین اطلاعات اولیه براتون کافی باشه .

حالا مراحل سفر به سنگاپور رو قدم به قدم براتون مینویسم .

قدم اول : گرفتن ویزای سنگاپور

همه ایرانیانی که قصد سفر تفریحی به سنگاپور رو دارند ، باید اول ویزای سنگاپور رو بگیرند .اگر ساکن مالزی هستید یا ساکن ایران هستید ، میتونید از سفارت سنگاپور در مالزی ویزاتون رو بگیرید .

حالا جالب اینجاست که برای گرفتن ویزای سنگاپور اینطوری نیست که بلند شین برید سفارت و مدارک رو ببرید و هزینه رو بدین و ویزاتون رو بگیرید ، یکسری قوانید خاص داره که براتون مینوسیم .

قانون سفارت سنگاپور به این صورت هست که هیچ کس نمیتونه شخصی بره سفارت و خودش ویزا بگیره ، بلکه چند تا نمایندگی داره که مالایی هستند و باید از طریق اونها اقدام کنید و ویزا بگیرید .

حالا من با یکی از این نماینده ها صحبت کردم که از این به بعد بتونم باهاشون همکاری کنم و به ایرانیانی  که میخوان ویزای سنگاپور رو بگیرن من بهشون کمک کنم و براشون ویزای سنگاپور رو بگیرم به همون نحوی که خودم و همسرم ویزا گرفتیم  .

برای گرفتن ویزا ، صفحه اول پاسپورت و یک قطعه عکس رنگی  فقط نیاز هست.

اگر توی ایران هستید یا مالزی ، فقط کافیه ، صفحه اول پاسپورتتون رو و یک قطعه عکس رنگی، اسکن کنید و به ایمیل من ارسال کنید که برای ویزاتون اقدام کنم .

از روزی که مدارک رو به من بدین ، تقریبا 7 الی 10 روز زمان میبره که من بتونم ویزاتون رو بگیرم .

ویزایی هم که سفارت میده ، 2 ماهه هست .یعنی از روزی که شما ویزا رو میگیرید تا 2 ماه فرصت دارید که به سنگاپور برید چون بعد از اون باطل میشه .

قدم دوم : تهیه بلیط رفت و برگشت به سنگاپور

برای رفتن از مالزی به سنگاپور یادتون باشه که پیاده نمیشه رفت ، باید با وسیله نقلیه برید ، 4 تا راه دارید که از مالزی به سنگاپور برید .

راه اول : هواپیما

راه دوم : اتوبوس

راه سوم : قطار

راه چهارم : با ماشین شخصی با روش میلاد و همسر

حالا یکی یکی مینویسم و شرایط 4 تا راه  رو بهتون میگم

راه اول : هواپیما

اگر میخواهید خیلی زود به سنگاپور برسید ، بهترین راه این هست که با هواپیما برید و مناسبترین پرواز هم ، پرواز با شرکت هواپیمایی ایرآسیا ( Air Asia ) هست . ایر آسیا معمولا هر روز برای سنگاپور پرواز داره ، هزینه بلیطش هم تقریبا 250 رینگیت مالزی هست برای رفت و برگشت ، ولی این هزینه دقیق نیست و ممکنه هر فصل تغییر کنه .

برای تهیه بلیط هواپیما هم من در خدمتتون هستم ، اگه خواستین با هواپیما برید ، تقریبا یک هفته قبلش به من اطلاع بدین و تاریخ رفت و برگشتتون رو مشخص کنید ، بعد من هزینه دقیقش رو بهتون میگم و اگه خواستین براتون بلیط هم تهیه میکنم .

اگه با هواپیما بخواهید از مالزی به سنگاپور برید تقریبا 45 دقیقه ای میرسید ، یادتون نره مالزی 2 تا فرودگاه داره به نام KLIA  و LCCT  ، که فرودگاه ال سی سی تی فقط مختص پروازهای ایر آسیا هست و شما باید از این فرودگاه برید و تقریبا 60 کیلومتر هم تا مرکز شهر کوالالامپور فاصله داره ، برای رفتن به فرودگاه هم من براتون ماشین تهیه میکنم ، نگران نباشید .

راه دوم : اتوبوس

یکی دیگه از راههایی که میتونید به سنگاپور برید ، رفتن با اتوبوس هست ، بلیط اتوبوس از مالزی به سنگاپور هم تقریبا 200 رینگیت هست برای رفت و برگشت و 4 ساعته هم به سنگاپور میرسید ، اگه خواستین با اتوبوس هم برید ، برای تهیه بلیط رفت و برگشت من در خدمتتون هستم .

اتوبوس هاش هم خیلی خوب هستند و صندلی های خیلی راحتی داره و فقط خوراک خواب هست ، یکی از دوستان چند وقت پیش با اتوبوس رفته بود خیلی راضی بود و کلی تعریف کرد .

اتوبوس ها برای سنگاپور 2 تا ترمینال بزرگ در کوالالامپور داره که از هر کدام که بلیط بگیرید از همونجا هم باید برید که اگه قرار شد با اتوبوس برید ، در این مورد هم کامل راهنمایتون میکنم و از هر کجا بلیط گرفتین آدرس ترمینالش هم توی بلیط میزنه و شماره اتوبوس هم همینطور که شما به راحتی بتونید اتوبوس رو در ترمینال پیدا کنید .

راه سوم : قطار

برای رفتن با قطار ، باید تقریبا بلیطش رو 1 هفته قبل از رفتن بخرید  چون درخواست زیاده، برای خرید بلیط هم میتونید با من هماهنگ کنید تا براتون بگیرم البته اگه خواستین بگیرید ، روزی 2 تا قطار از مالزی به سنگاپور میرن و حرکت این 2 قطار هم بین ساعت 8 الی 10 شب هست ، اگه با قطار برید ، تقریبا 9 ساعت توی راه هستید ، هزینه خرید بلیطش هم بین 50 تا 140 رینگیت هست چون نوع قطارها متفاوته .

من خودم شخصا این روش رفتن رو بهتون پیشنهاد نمیدم ، چون بعد از 10 ساعت مسافرت با قطار ، حسابی خسته میشید و دیگه نای تفریح در سنگاپور نیست . حداقل اتوبوس از قطار بهتره ، با قطار دیگه انصافا حوصله آدم سر میره .

راه چهارم : با ماشین شخصی با روش میلاد و همسر

این راه چهارم هم روش من و همسرم هست که به سنگاپور سفر کردیم ، از اونجایی که من و همسرم خیلی اهل مسافرت و تفریح هستیم ، برای سفر به سنگاپور با ماشین خودمون رفتیم .

حالا اینجا براتون مینویسم که ما چطوری رفتیم که اگه کسی از دوستان میخواست بره ، به راحتی بتونه از این راه استفاده کنه .

البته ما با ماشین تا داخل سنگاپور نرفتیم ، چون بردن ماشین داخل سنگاپور یکسری دردسرهای خاص خودش رو داره و از طرفی ، قوانین رانندگیشون در خیلی از موارد با مالزی متفاوته و ما این ریسک رو نکردیم و تا مرز بین مالزی و سنگاپور با ماشین خودمون رفتیم .

چگونه ؟

ما تقریبا ساعت 4 صبح از کوالالامپور حرکت کردیم ، و ساعت 7 صبح به شهر جوهور رسیدیم ، شهر جوهور هم جنوبی ترین شهر مالزی هست و هم مرز با کشور سنگاپور .

مسیر کوالالامپور تا جوهور هم تقریبا 350 کیلومتر هست ، جاده هم تا خود جوهور ، بزرگراه هست بدون هیچ گونه دست انداز ، نیمی از مسیر رو من رانندگی کردم و نیمی از مسیر رو هم همسرم ، جاتون خالی چند روز قبل از سفرمون هم ، دوستان خوبمون احمد آقا و خانمشون کوثر خانم ، تقریبا نیم کیلوم تخمه ژاپنی به ما داده بودند و تا جوهور تخمه خوردیم و کلی با همسرم گپ زدیم .

انصافا خیلی خوش گذشت ، جاده هم خلوت بود ، خلاصه تا جوهور ، همه برنامه هایی که قرار شد توی سنگاپور داشته باشیم رو ریختیم .

صبح که رسیدیم جوهور ، رفتیم به خیابان گارودا (Garuda ) توی شهر جوهور ، ترمینال اتوبوس جوهور به سنگاپور به نام ترمینال لارکین ، توی خیابان گارودا بود .

دقیقا روبروی ترمینال هم ، یک پارکینگ شبانه روزی بود ، ماشین رو تحویل پارکینگ دادیم و برای هر ساعت بهمون گفت 1 رینگیت باید پرداخت کنید یعنی هر 24 ساعت رو 24 رینگیت با ما حساب کرد .

جای شما خالی ، به اتفاق همسر در کنار ترمینال صبحانه را خوردیم ، ما صبحانه از خونه برده بودیم ، و بعد از صبحانه رفتیم بلیط اتوبوس جوهور به سنگاپور رو خریدیم .

از جوهور به سنگاپور ، هر 15 دقیقه یک اتوبوس داره ، بلیط رو هم یکطرفه برای هر نفر 3.5 رینگیت خریدیم .

همون لحظه هم سوار شدیم و حرکت کردیم به طرف سنگاپور ، از جوهور به سنگاپور تقریبا 35 دقیقه راه بود با اتوبوس ، قبل از رسیدن به سنگاپور هم ، در ورودی سنگاپور پیاده شدیم و رفتیم پاسپورت ها و ویزاهامون رو چک کردند و دوباره سوار شدیم و در نهایت به ترمینال مخصوص اتوبوسها در سنگاپور رسیدیم .

اسم ترمینال هم توی سنگاپور ، ترمینال JB  یعنی ترمینال جوهور بهرو بود . این ترمینال هم در خیابان ایکوئین ( Equin ) بود .

واقعا از لحظه حرکت از کوالالامپور تا لحظه رسیدن به سنگاپور خیلی خیلی بهمون خوش گذشت ، و اصلا خسته نبودیم و نشدیم .

موقع برگشت هم دوباره به خیابان ایکوئین و ترمینال JB  در سنگاپور رفتیم و بلیط برگشت به جوهور رو خریدیم و برای برگشت برای هر نفر 2.5 دلار سنگاپور دادیم .

راستی فراموش نشه که اگه خواستین با اتوبوس برید ، اولین اتوبوس ساعت 7 صبح حرکت میکنه و آخرین اتوبوس ساعت 10 شب .هم برای جوهور به سنگاپور همین طور بود و هم برای سنگاپور به جوهور .

قدم سوم : گرفتن هتل

معمولا یکی از مشکلات همه کسانی که میخوان برن مسافرت به یک کشور دیگه یا یک شهر دیگه ، گرفتن هتل هست ، و اگر در مورد مکانهای اون شهر و یا اون کشور اطلاعاتی نداشته باشه ، این کار خیلی سخت تر میشه .

ما خودمون برای گرفتن هتل ، خیلی پرس و جو کردیم و زیاد تحقیق کردیم ، این تحقیقات و پرس و جو ها هم ، که همسرم دیگه بهش عادت کرده ، فقط به خاطر این بود که بعد از این اگه خواستم کسی رو راهنمایی کنم ، بتونم به خوبی بهش کمک کنم .

وقتی مالزی بودم تقریبا با 20 تا هتل حداقل من تلفنی تماس گرفتم و شرایط و موقعیتهاشون رو بررسی کردم و از چند نفر از دوستانی هم که قبلا سنگاپوررفته بودند ، در مورد هتل هاشون پرسیده بودم .

ولی چون  من عادت دارم که اگه چیز جدیدی در مسیر زندگیم هست و ممکنه که روزی به درد کسی بخوره ، سعی میکنم که کامل در موردش بدونم که بتونم دوستان و یارانم رو هم در موردش راهنمایی کنم .

بر طبق این خصوصیت من ، ما تصمیم گرفتیم که خودمون حضوری بریم و برسیم سنگاپور ، و چند مورد از هتل های مناسب رو از نزدیک ببینیم ، و منطقه هاشون رو هم ببینیم که چطوری هستند .

برای مثال یکی از آژانس ها یک هتلی به ما معرفی کرد و ما رفتیم از نزدیک دیدیمش و از مردم اون منطقه که پرس و جو کردیم گفتن اینجا منطقه جالبی نیست برای توریست و برای کسی که با خانواده میاد .

نام این منطقه گیلانک بود که در بین خود مردم سنگاپور ، یکی از محله های بدنام میباشد که برای اسکان بخصوص اگر همراه خانواده هستید اصلا جالب نیست ، معمولا هتلهای این منطقه نسبت به بقیه جاهای شهر هم خیلی ارزونتر هستند .

خلاصه در نهایت ، یکی دیگر از دوستان که قبل از ما به سنگاپور رفته بود ، یک هتل نزدیک همون ترمینال اتوبوسهای جوهور – سنگاپور که خودشون هم رفته بودند ، به ما معرفی کردند ، و رفتیم از نزدیک دیدیم و هتل مناسبی بود .

هم نزدیک ترمینا ل بود و هم نزدیک ایستگاه مترو بود و هم نزدیک ایستگاه اتوبوس و تقریبا به همه جا دسترسی داشت .

ما همون هتل رو گرفتیم و راضی هم بودیم ، هتل هم برای یک اتاق 2 نفره تقریبا هر شبی 330 رینگیت پرداخت کردیم ، این تقریبا سر خیابان ویکتوریا بود و جای خیلی خوب و آرامی هم بود .

ولی خوب در مورد بقیه هتل ها تحقیق کردم و هتل های ارزونتری هم داره و گرونتر هم زیاد داره .

شماره تماس و آدرس تقریبا 15 تا هتل مناسب رو من گرفتم ، دوستانی که میخوان برن سنگاپور ، برای رزرو هتل هم من در خدمتتون هستم ، چند روز قبل از سفرتون به من اطلاع بدین که با هتل هماهنگی های لازم رو انجام بدم و قبل از رفتنتون ، براتون هتل رزرو کنم که وقتی میرسید دیگه مثل ما وقتتون رو نزارید برای هتل پیدا کردن و به راحتی برید هتل ، قبل از اینکه بخوام براتون رزرو کنم ، شرایط و امکانات هتل ها رو بهتون میگم بعد با موافقت شما براتون میگیرم .

قدم چهارم : برنامه ریزی برای گردش و تفریخ در سنگاپور

اگه بخواهید به قصد تفریح و گردش به کشور سنگاپور برید ، تا حالا هر چی نوشتم مقدمات رسیدن و مستقر شدن به سنگاپور بود و موضوع اصلی درواقع یک برنامه خوب و حساب شده و کم هزینه و اطلاعات جامع و کامل در مورد گردش و تفریح در سنگاپور هست .

انصافا تا الان که دارم این پست رو مینویسم هنوز هیچ سایتی رو ندیدم که در این مورد کامل توضیح داده باشه تا اگه کسی خواست بره ، بتونه به راحتی همه جاهای سنگاپور رو با هزینه کم بره .

همین الان هم میتونید توی اینترنت بگردین مطمئنا پیدا نخواهید کرد ، ما هم موقع رفتن در این مورد نتونستیم اطلاعات کامل و دقیقی بدست بیاریم و از چند نفر  دوستان که رفته بودند یکسری اطلاعات گرفتیم .

و وقتی وارد سنگاپور شدیم خیلی از جاها رو برای تفریح به سختی پیدا میکردیم و هزینه های اضافه ای هم برای بعضی جاها دادیم .

ولی خوب بعد از این سفر با همسرم اطلاعات کامل و کافی جمع اوری کردیم که اینجا بنویسم و همه بتونند به خوبی و راحتی استفاده کنند و در سنگاپور بتونند همه جاهای دیدنی رو بگردند و هزینه های اضافی ندهند .

از هر کس که بپرسی کجای سنگاپور رو برم برای تفریح ، فقط اسم چند تا جای معروف رو میگه و میگه با اتوبوس یا مترو برید .

ولی انصافا حیفه که این همه هزینه میکنید و نتونید همه جا رو ببینید .

کشور سنگاپور خیلی کوچیکه و اگر بخواهید همه جاش رو به خوبی بگردین و لذت ببرید حداقل 2 روز کامل و حداکثر 3 روز وقت نیاز دارید تا بتونید از همه جای سنگاپور لذت ببرید ، یعنی 2 شب که هتل بگیرید میتونید 3 روز اونجا باشید .

جای شما خالی ، من و همسرم تک تک خیابونها و تک تک جاهای دیدنی سنگاپور رو رفتیم و خیلی خیلی هم بهمون خوش گذشت و بعد از اینکه رفتیم اونجا و راه و جا رو پیدا کردیم و راههای کم هزینه رو پیدا کردیم خیلی خوشحال شدیم که میتونیم به خوبی از این سفر لذت ببریم و تفریح کنیم .

ببینید دوستان ، سنگاپور کشور فوق العاده زیبا و قشنگ و مدرنیه و همین که از توی خیابونهاش هم برید و پیاده روی کنید واقعا لذت میبرید ، حالا حساب کن اگه برید به جاهای تفریحی و توریستی شهر ، چقدر کیف میکنید .

معمولا کسانی که میخوان برن سنگاپور ، یک لیست از مکانهای تفریحی در میارن و خیلی راحت تاکسی میگیرند و به هر جا که میخوان میرن ، و کلی هم هزینه میکنند .

البته ما هم میخواستیم همین کار رو بکنیم ولی کمتر از 5 ساعت موندن توی سنگاپور بهترین راهها رو پیدا کردیم و با کمترین هزینه تونستیم به همه جای شهر بریم .

در ادامه براتون مینویسم که کجا ها برید و چطوری برید ...

قدم پنجم : شروع گردش و تفریح و رفتن به جاهای توریستی و تفریحی

وقتی انشالله خواستین به سنگاپور برید ، برنامه هاتون رو طوری تنظیم کنید که یا صبح اول وقت به سنگاپور برسید و یا اینکه عصر و نزدیکهای شب .

چون اینطوری دیگه روزتون از بین نمیره و میتونید از روز اولتون به خوبی استفاده کنید ، ما صبح اول وقت رسیدیم و خیلی هم خوب بود .

اگر هم عصر برسید میتونید برید هتل یه استراحت کنید و فردا اول وقت برید دنبال تفریح و گردشتون .

در کشور سنگاپور ، یک نمونه اتوبوس هست بنام   City Sightseeing که این اتوبوس فقط و فقط مخصوص رفتن به مکانهای دیدنی در سنگاپور هست ، حالا در ادامه میگم که کجا ها میره .

این اتوبوس خیلی منظم و دقیق هست ، متعلق به شرکتی هست که تقریبا بالغ بر 60 اتوبوس از این نوع رو با برنامه منظم و دقیق در کشور سنگاپور در نظر گرفته برای جابه جایی توریستها و کسانی که میخوان مکانهای دیدنی سنگاپور رو ببینند .

ایستگاه مرکزی این اتوبوس در سنگاپور ، در خیابان Raffles هست، در این خیابان یک مرکز خرید بزرگ هست به نام سان تک سیتی مال ( Suntec City Mall  ) ، شما اگه خواستین برید به ترمینال این اتوبوس ، باید بگید میخوام برم سانتک سیتی ، دقیقا در کنار این مرکز خرید ایستگاه اصلی این اتوبوسها هست .

باید برید اونجا مسئولش هم کنار اتوبوس مونده و ازش بلیط بخرید ، بلیطش هم 24 ساعت اعتبار داره و برای هر نفر تقریبا 30 دلار سنگاپور هست .

تصویر اتوبوس خط قرمز سیتی سایت سینگ

همونجا یک برنامه به شما میدن ، که توی این برنامه ، همه ایستگاههایی هست که این اتوبوس توقف میکنه و میتونید پیاده بشید ، ایستگاههایی هم که توقف میکنه فقط مقابل مکانهای دیدنی و تفریحی هستش .

در هر ایستگاه اتوبوس هر 20 دقیقه یک بار میاد .

مثلا شما به ایستگاه اول که رسیدین پیاده میشید و میرید اون مکان رو میبینید و 20 دقیقه بعد به ایستگاه برمیگردین ، ولی اون اتوبوسی که شما رو پیاده کرده بود همون لحظه میره ، و شما با اتوبوس بعدی میرید ، اگه دیدین بیشتر میخواهید بمونید ، باید 40 دقیقه بعد با اتوبوس بعدی برید .

همه اتوبوسها هم شکل هم هستند همون طوری که توی عکس میبینید ، ولی وقتی میخواهید سوار بشید باید بلیطتون که اول گرفتین همراهتون باشه و نشون بدین و سوار بشید .

این اتوبوسها در 4 تا رنگ مختلف هستند ، رنگ زرد ، رنگ قرمز ، رنگ نارنجی و رنگ قهوه ای ، هر اتوبوس برای یک قسمت از شهر هست و هر 4 تا خطش تقریبا همه نقاط شهر رو پوشش میده .

بلیطی رو که میخرید در واقع برای هر 4 تا اتوبوس هست ، در برنامه ای هم که موقع گرفتن بلیط بهتون میدن ، ایستگاهها و نام مکانهای گردشی که هر اتوبوس میره با ساعت دقیق توقف هاشون در برنامه هست ، مثلا شما با اتوبوس زرد برید همه مکانهایی رو که متعلق به اتوبوس زرد هست رو بگردین و در نهایت به ایستگاه سانتک یعنی ایستگاه مرکزی میرسید ، بعد اتوبوس قرمز رو سوار بشید و به همین ترتیب .

اگه یک روز از صبح برید بلیط این اتوبوس رو بخرید ، تا عصر میتونید همه ایستگاههای رو برید ، در هر ایستگاه هم پیاده بشید در واقع روبروی یک مکان توریستی پیاده شده اید .

فراموش نشه این اتوبوس و این بلیطی که میخرید فقط برای رسیدن به اون مکان تفریحی هست ، برای ورود به بعضی از جاها باید ورودی بدین ، و وقتی پیاده شدین خواستین برید داخل ورودی میدین ، هر جایی رو هم که نخواستین برید ، پیاده نشید و اگر هم پیاده شدین و محیطش با شما سازگار نبود و دوست نداشتین یا ورودیش زیاد بود ، همون اطراف یه گردش کنید و 20 دقیقه بعد بیائید

توی ایستگاه که با اتوبوس بعدی به ایستگاه بعدی برید .

اگه از این روش استفاده کنید مطمئنا 70% مکانهای دیدنی سنگاپور رو میتونید برید و ببینید ، و کرایه رفتن به این همه جای دیدنی فقط 30 دلار سنگاپور میشه ، در صورتی که اگه بخواهید با مترو و اتوبوسهای معمولی برید خیلی بیشتر از اینها میشه و بعضی از جاهای دیدنی هم ممکنه مترو یا اتوبوس معمولی نداشته باشه و مجبور بشید یک تاکسی بگیرید که دیگه هزینه هاتون خیلی زیاد میشه .

مکانهای دیدنی که با اتوبوس  City Sightseeing میتونید برید :

RWS/Sentosa

MBS

یک شب به یاد ماندنی در کنار رودخانه سنگاپور :

جای شما خالی ، من و همسرم یکی از شبها رو تا نیمه های شب در کنار رودخانه سنگاپور بودیم ، کلی گردش و قایق سواری و رفتن به رستورانهای کنار رودخانه و از این حرفها ، واقعا هم کلی خندیدیم و هم کلی لذت بردیم از فضا و منطقه و خیلی خیلی خوش گذشت بهمون .

حتما سعی کنید یک روز عصر تا آخر شب رو در کنار این رودخانه باشید ، هم مکان برای پیاده روی داره و هم تفریحی و هم قایق سواری .

تصویر یکی از قسمتهای دریاچه در شب

رودخانه سنگاپور رو به نام Singapore River  میشناسند ، و از مرکز شهر میگذره و یک قسمتش که واقعا تفریحی و دیدنی هست رو شما برید ببینید ، برای رفتن به این قسمت باید برید به منطقه  Clarke quay  که اگه دقت کنید ، این منطقه یکی از ایستگاههای هست که همون اتوبوسها توقف میکنند و میتونید برید خیلی راحت به گردش و تفریح در این منطقه ، چند تا از جاهای دیدنی دیگر که در لیست بالا هست دور همین دریاچه هستند .

برای غذا خوردن هم انواع رستورانهای چینی و آمریکایی و هندی و مالایی و انواع غذاهای دریایی اطراف دریاچه هست که میتونید نوش جان کنید .

و همچنین مک دونالد و برگر کینگ و ساب وی نیز در کنا دریاچه هست .اگر به غیر از اتوبوسها میخواستین جایی هم برید در کنار همین دریاچه ایستگاه مترو هم هست و ایستگاه اتوبوسهای شهری هم هست و میتونید به راحتی استفاده کنید .

غذا ها و رستورانها و فسد فودها در سنگاپور گرونتر از مالزی هست و تقریبا 2.5 الی 3 برابر مالزی هست بعضی غذا ها هم همقیمته تقریبا ولی معمولا همه چیز معمولا گرونتر از مالزی هست ، مثلا در مالزی اگه دو نفر برن مک دونالد ، دو تا پرس کامل مک دونالد میشه تقریبا 25 رینگیت ولی در سنگاپور 2 تا پرس کامل مک دونالد میشه 25 دلار الی 30 دلار سنگاپور معادل 60 الی 75 رینگیت ، تقریبا هر دلار سنگاپور 2 و نیم برابر هر رینگیت مالزی هست

یک روز هیجانی در مجموعه تفریحی Universal studio در جزیره Sentosa :

یونیورسال استدیو در یک جزیره ای در سنگاپور هست بنام سنتوسا ، اگر باز هم دقت کنید در ایستگاههایی که اتوبوسها میرن که در بالا معرفی کردم ، سنتوسا هم یکی از ایستگاهها هست .

یونیورسال استودیو یک مجموعه تفریحی بسیار بزرگ و بسیار مدرن و بسیار زیبا در سنگاپور هست که اگه بخواهید برید و کامل از مجموعه استفاده کنید تقریبا باید یک روز براش وقت بذارید ولی با 5 ساعت هم میشه جاهای خوبش رو رفت ، شامل پارک آبی ، سینما چهار بعدی، انواع و اقسام بازیهای هیجانی ،  از اونها که روده های ادم رو میاره تو دهنش ، وحشتناکترین ترنها و بازیها رو توی یونیورسال میشه پیدا کرد ، باید برید و ببینید چون نمیشه به قلم بیارمش .

ورودی این مجموعه تفریحی هم برای هر نفر تقریبا 80 دلار سنگاپور هست .

خوب دوستان خوبم ، همون طور که بهتون گفتم سنگاپور جای دیدنی زیاد داره که من تقریبا همرو در قسمت اتوبوسها نوشتم و شما میتونید به راحتی برید ، چون اگه بخوام بنویسم باید تا 3 روز دیگه بنویسم براتون .

به هر کدام از مناطق و یا محلهای تفریحی که برید ، جلوی درب ورودیشون یک قسمتی در نظر گرفته اند که مخصوص برشور و اطلاعات جاهای دیدنی هست ، رایگان هم هست این نقشه ها ، شامل نقشه مترو و نام و آدرس مکانهای دیدنی و تفریحی و حیتی هزینه های ورودیشون و برنامه  اتوبوسهای داخل شهر و هر چیزی که مکنه به درد یک توریست بخوره .

پس تا همین جا فکر کنم در مورد مکانهای تفریحی کافی باشه ، انشالله که به همتون خوش بگذره .

خرید در سنگاپور :

من و همسرم تقریبا 2 الی 3 ساعت از وقتمون رو در بهترین و بزرگترین مراکز خرید سنگاپور گذروندیم ولی چیز خاصی نخریدیم و پیشنهاد میکنیم به شما هم که چیزی از سنگاپور نخرید چون هر چیزی که بخواهید بخرید قیمتها دو و نیم برابر مالزی هست و همون آیتم ها رو میتونید با قیمت خیلی پائینتری از مالزی بخرید چون سنگاپور کشور خیلی گرانی هست نسبت به مالزی از همه لحاظ .

ولی اگه وضع مالی خوبه و خواستین از سنگاپور خرید کنید ، و یک موردی به عنوان سوغاتی بخرید ، یک مرکز خرید خیلی بزرگ و 24 ساغته در سنگاپور هست بنام مصطفی سنتر ( Mustafa Centre ) که در خیابان سارانگون واقع شده ( Sarangoon Road ) .

یکی دیگر از مراکز خرید خیلی بزرگ و شیک و مهم در سنگاپور ویو سیتی هست که در جزیره سنتوسا هست و انصافا قیمتهاش سرسام آوره ، این مرکز فکر کنم فقط برای دیدن خوب باشه .

مترو در سنگاپور   :

خطهای مترو در مالزی به صورتی هست که معمولا همه جاهای خیلی مهم شهر ایستگاه داره و به راحتی میتونید به همه جا دسترسی داشته باشید که در سنگاپور بنام MRT  و LRT  و MONORAIL  میشاسندشون ، که اکثر خطها بنام MRT  هست و در اولین ایستگاه که برسید نقشه کل همه قطارها رو میتونید به طور رایگان بگیرید .

برای استفاده از مترو ، معمولا کسانی که در سنگاپور هستند ، یک کارت میخرند و شارژش میکنند ، ولی اگه بخواهید برای یک سفر چند روزه به سنگاپور برید ، نیازی نیست این کارت رو بخرید و باید بلیط تک سفره بخرید ، که بهش میگن Single Ticket و این بلیط رو نمیتونید از باجه های بلیط فروشی بخرید ، باید از دستگاههای خرید بلیط که توی هر ایستگاه موجود هست بخرید ، وقتی میرید جلوی دستگاه ، باید ابتدا روی گزینه خرید بلیط استاندارد بزنید ، و بعد در کنار صفحه کلید نقشه شهر و ایستگاهها رو نشون میده و ایستگاهی رو که میخواهید برید ، رو باید انتخاب کنید ، بعد قیمتش رو به دلار سنگاپور روی صفحه نمایش میده ، مبلغ رو از همون دستگاه پرداخت میکنید و بلیطتون رو تحویل میگیرید .

نکته در مورد بلیط مترو :

وقتی بلیط رو میگیرید ، بلیط هاشون یک کارت هست که از کارت مترو توی ایران یه خورده ضخیم تره و از کارت عابر بانک یه خورده ظریف تره ، یعنی طوری هست که به راحتی تا نمیشه ، وقتی که شما بلیط رو میخرید اون قیمتی که نمایش داده میشه ، در واقع 1 دلارش برای دیپوزیت بلیط هست ، بعد از اینکه به ایستگاه مقصد رسیدین و بلیطتون رو استفاده کردین ، میتونید از طریق همون دستگاههای بلیطتون رو پس بدین و مبلغ یک دلار بگیرید .

هزینه بلیط مترو هم برای هر مسیر تقریبا برای مسیر بین هر 2 ایستگاه 1.20 دلار سنگاپور هست .

اتوبوس در سنگاپور :

اتوبوسهای سنگاپور واقعا منظم هستند ، و بدون 1 دقیقه تاخیر میرسند ، در هر ایستگاه اتوبوس در سنگاپور و در هر نقطه ای از سنگاپور که شما باشید ، حداکثر زمان انتظار اتوبوس 15 دقیقه هست یعنی هر 15 دقیقه یکبار اتوبوس میاد، داخل هر ایستگاه اتوبوس هم که برید یک تابلو هست ، که روی اون تابلو ، نام و شماره اتوبوسهایی که توی اون ایستگاه میان و توقف میکنند و همچنین مسیرهای بعدی شون رو میزنند ، و به راحتی میتونید هر جا که بخواهید با اتوبوس مخصوص همون منطقه برید .

نرخ بلیط اتوبوس هم تقریبا بسته به مسیر ، بین 1 الی 2 دلار سنگاپور هست ، برای تهیه بلیط هم ، باید سوار بشید و یک جعبه کنار دست راننده هست ، که به اندازه قیمت بلیط پول میندازید توش و از کنارش که یک دستگاه نصب شده ، بلیطتتون رو تحویل میگیرید، یادتون نره برای اتوبوس همیشه پول خورد داشته باشید ، چون این دستگاه اینطوری نیست که بقیه پولتون رو بده و باید حتما به اندازه قیمت بلیط پول بندازید توی دستگاه ، اولش هم میتونید قیمت بلیط رو از راننده بپرسید ، مثلا اگر راننده گفت بلیط 1 دلار و 5 سنت هست ، شما باید دقیقا همون مقدار رو بندازید توی دستگاه .

خود مردم سنگاپور هم که کارت دارند و موقع ورود و خروج کارت میکشند و نسبت به مسیرشون از کارتشون کم میشه .

تاکسی در سنگاپور :

سیستم تاکسی رانی سنگاپور بسیار منظم هست و راننده های تاکسی بسیار بسیار بسیار قانونمند و قابل اعتماد هستند ، هیچ گونه خلافی نمیکنند در رانندگی ، در همه تاکسی های سنگاپور ، یک دستگاه نصب شده با نام تاکسو متر ، که از 3.5 دلار شروع میشه ، شما وارد تاکسی که میشید ، راننده این دستگاه رو روشن میکنه و از 3.5 دلار شروع میشه ، یعنی ورودیش 3.5 دلاره ، و بسته به مسافتی که میرید ، دستگاه خودش شماره میندازه و قیمت رو حساب میکنه . هر چی مسافت بیشتر باشه ، قیمت بیشتری میندازه .

شاید بگید خوب ما که مسیرها رو بلد نیستیم ، راننده از یه جای دورتر میره ، که کرایش بیشتر بشه .

اصلا در مورد راننده تاکسی های سنگاپور اینطوری فکر نکنید ، چون هم خیلی قانونمند هستند و هم اینکه وضع مالیشون خیلی خوبه .

تاکسی هاشون ماشین های قدیمی و گازوئیلی نیست ، همه مدل بالا و شیک ، مثلا هیوندا، تویوتا کمری، سوناتا .

من و همسرم سوار یه تاکسی شدیم باورتون نمیشه ، یه جایی  نگه داشت گفت این یه ذره سر خیابون رو پیاده برید چون من اگه بخوام برم باید برم تا دور برگردون دور بزنم و هزینتون زیاد میشه ، خیلی کیف کردم از مرامش .

خوب حق داره دیگه ، وقتی طرف ماشینش که تاکسی هست 60 میلیون تومن باشه ، این رقم ها براش چیزی نیست که از مسافر میگیره همین کارها رو میکنند که من میگم خوبند و قابل اعتماد .

یک نکته جالب :

ممکنه توی ایستگاه اتوبوس باشید و منتظر اتوبوس ، و همون لحظه تصمیم میگیرید که باید با تاکسی برید ،اگه داخل همون ایستگاه به 1000 تا تاکسی دست بلند کنید براتون توقف نمیکنند ، چون خیلی قانونمند هستند و از طرفی ، جلوی همه اتوبوسها دوربین وصل هست که صبح تا شب روشن هستند و اگه یک تاکسی در ایستگاه اتوبوس توقف کنه و یک لحظه اتوبوس برسه تصویر زیبایی از تاکسی میگیره و حداقل راننده تاکسی باید 300000 تومان جریمه بده .پس اگه خواستین تاکسی بگیرید از ایستگاه اتوبوس فاصله بگیرید .

و نکته بعدی در مورد تاکسی گرفتن :

روی همه تاکسی ها یک تابلو نصبه ، اگه تاکسی خالی باشه ، این تابلو سبز رنگه و اگه تاکسی مسافر داشته باشه ، این تابلو قرمز رنگه ، پس اگه موقع تاکسی گرفتن موندید کنار خیابون ، به تاکسی هایی که تابلوشون قرمزه دست بلند نکنید چون فقط خودتون رو خسته میکنید .

قوانین سخت سنگاپور را مراقب باشید :

این نکته هم فکر کنم نیاز باشه براتون در مورد قوانین ، معمولا آدم به هر شهر و هر کشوری که میره باید به قوانین اون کشور احترام بذاره ، در سنگاپور قوانین برای همه یکجوره ، هیچ فرقی نمیکنه ایرانی هستی یا آمریکائی ، یا در سنگاپور زندگی میکنی یا برای اولین بار هست که اومدی سنگاپور ، همه در برابر قانون مساوی اند .

قوانین هم در مالزی بسیار سخت گیرانه انجام میشه ....

توی اتوبوس خوردن و آشامیدن ممنوع هست

پرت کردن آب دهان به بیرون ممنوع هست ، اگه پلیس ببینه یا کسی دور و برتون شاکی بشه جریمه بالایی داره

سیگار کشیدن در مکانهای عمومی ممنوعه

سعی کنید آدامس نجوید توی خیابون و اگر هم میجوید به قول خودمون زیر زبونی و یواشکی باشه بهتره

اگر چراغی سبز هست برای تاکسی به هیچ عنوان ازش عبور نکنید حتی اگر خیلی عجله دارید ، و اگه عبور کردین مساوی میشه با مرگ 100 درصدی .چون راننده ها وقتی چراغشون قرمزه بدون هیچ بوق و سرو صدائی ، ترمز میکنند و وقتی چراغ سبز میشه ، به دلیل مدل بالا بودن تاکسی ها و خوب بودن خیابانها و مطمئن شدن راننده از اینکه همه به چراغ احترام میذارند ، پاشونو میذارند روی گاز ...

دوستان خوبم دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه که براتون بنویسم ، امیدوارم که این اطلاعات برای همه مفید باشه و سفر و تفریحتون به خوبی و خوشی باشه .

در نهایت هر کسی که میخواست یک سفر تفریحی به سنگاپور بره ، در همه موارد زیر من در خدمتش هستم و میتونم به خوبی بهش کمک کنم :

1. گرفتن ویزای سنگاپور
  2. گرفتن بلیط قطار یا اتوبوس یا هواپیما با قیمت مناسب
  3. رزرو و گرفتن هتل قبل از ورود به سنگاپور با قیمت مناسب
  4. بعد از ورود به سنگاپور هم که نوشتم چیکار کنید و کجا برید باز هم در این مورد میتونم کاملتر راهنمائیتون کنم .

قیمتهایی هم که در این پست نوشتم ، موقع سفر خودم و همسرم بود ، هر زمان کسی میخواست بره برای تهیه بلیط و هتل و ویزا که میخواهید با من هماهنگ کنید ، در مورد قیمتهای به روز شده همون موقع بهتون اطلاعات میدم .

ارادتمند و مخلص شما

آقا مولا علی (ع) سالم و سلامت باشید.مثل همیشه
محتاجیم به دعای خیرتان.
hosien  - salam salar   |2012-03-01 01:32:59
agha milad salam omedvaram k halton khob bashe mamnon az etelaate mofed shoma
man hamesha montazere post hey jaded shoma hastam khele khodmane menvese chaker
shoma hosein
_________________________
حسین جان مرسی
از نظرت و لطف کردی،خوشحالم که همیشه منتظر
نوشته های من هستی دوست خوبم .امیدوارم که
بتونم مطالب جدید رو بهتر بنویسم ما هم
مخلصیم زیاد
Kamyar  - جالب!   |2012-03-01 02:30:44
با سلامی دوباره خدمت آقا میلاد گل...
واقعا
عالی بود مثل همیشه و جالب! مخصوصا ممنوع بودن
جویدن آدامس توی خیابان!!!
تا به حال درباره
سنگاپور از زبان کسی که به انجا رفته باشه
چیزی نشنیده بودم. به هر حال عالی بود.

با
تشکر
کامیار
ممنونم
کامیار جان امیدوارم که براتون مفید بود باشه
fateme  - residan be kheir   |2012-03-01 03:09:50
salaaaam..aghaye karagah,residan bekheir,dg dashtam bikhiale soghati
mishodam,vali tebghe mamol gol kashti, key inhame etelaat kasb kardi khoda
midone. faghat kash ye kam bishtar aks mizashti. be har hal daste golet dard
nakone
________________________
سلام بر شما و
ممنونم از دوستی و صمیمیتت.قابل شما رو نداشت
.شما از ایران نظر میذارید؟ سرعت اینترنت
خوبه؟من عکس کم گذاشتم گفتم احتمالا سرعت
پائینه توی ایران و یاز نمیشه.
بابک   |2012-03-01 10:24:25
عالی بود ولی ای کاش عکس های بیشتری هم
میزاشتی از مراکز تفریحیش و پاساژای بسیار
قشنگش...
________________________
جواب : مرسی بابک جان
حتما عکسهای بیشتری میذارم.
maryam   |2012-03-01 11:36:25
سلام علی جان .ممنونم ازت.متاسفانه در این
مواردی که خواستی هیچ اطلاعات خیلی زیادی
ندارم که به دردت بخوره ولی سعی میکنم که
اطلاعات در این مورد رو تکمیل کنم و بنویسم.
حميد  - تشكر   |2012-03-06 07:44:13

كه دوباره مطلبت رو خوندم متوجه شدم كه سفر
شما كوتاهتر بوده
در هر صورت حيف شد كه
نتونستم ببينمت و يا با شما تماس بگيرم.
يه
شاد باشید.
از اینکه اینقدر خوب وواضح
مینویسی آدم رو ذوق زده میکنه واینگار یهمین
الان می خواد یه بیلیط بگیره وبیاد اونجا .

سلام خدمت خانوم برسونید
ممنون از نظر زیبایت
انشالله که همیشه با ذوق زندگی کنید
ندا   |2012-09-14 06:55:15
ممنون و متشکر

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

اطلاعات مشمولین سربازی
توصیه ها مهم از زبان میلاد
در خبرنامه سایت عضو شوید

Powered by WebGozar

برای عضویت در خبر نامه نامتان را در مستطیل اول و ایمیلتان را در مستطیل دوم وارد کنید سپس روی مستطیل ارسال به خبر نامه کلیک کنید.بعد از عضویت در این خبر نامه ، هر زمان که مطلب جدیدی در سایت بنویسم و هر تغییر یا ویرایشی در نوشته های موجود بدهم از طریق سیستم خبرنامه به شما اطلاع میدهیم یعنی به ایمیلی که در بالا وارد میکنید ارسال میکنیم .